نقش بیلبورد در تبلیغات و برندینگ

نقش بیلبورد در تبلیغات و برندینگ

می‌توان گفت که یکی از قدرتمند‌ترین سلاح‌ها برای تبلیغات هر کسب و کاری، تبلیغات بر روی بیلبورد است. بیلبوردها برخلاف سایر روش‌های تبلیغاتی نادیده گرفته نمی‌شوند و ناخودآگاه در ذهن مخاطبان خود می‌مانند؛ به همین دلیل است که تبلیغات یک کسب و کار بر روی بیلبورد با نقش بستن در ذهن مردم، زودتر به برند شدن آن کمک می‌کند. در ادامه با معرفی بیشتر بیلبوردها و مزایایی که برای معرفی محصولات و خدمات کسب و کار شما دارند با نقش بیلبورد در تبلیغات و برندینگ آشنا خواهید شد.


تبلیغات آنلاین یا تبلیغات سنتی؟

 

تبلیغات آنلاین یا تبلیغات سنتی؟

 

زمانی که تبلیغات آنلاین روی کار آمد و خیلی از مردم به تبلیغات و توسعه کسب و کار خود در وب سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام تن دادند؛ جدا از اینکه همین تبلیغات آنلاین در اینستاگرام آدم‌های کوچک و بی‌ارزش زیادی را بزرگ کرد؛ خیلی‌ها بر این باور بودند که تبلیغات سنتی مانند: تبلیغات بر روی بیلبوردها و تلویزیون‌های شهری نفس‌‌های آخرشان را می‌کشند، درصورتی که هیچ وقت این اتفاق رخ نداد و نمی‌دهد!

آمار و ارقام مردمی که پشت ترافیک‌های سنگین در مناطق پرتردد مانند: اتوبان‌ها، ورودی شهرها، خیابان‌های شلوغ، نزدیک مراکز خرید و ... محو تماشای بیلبوردها و تلویزیون‌های شهری می‌شوند چیز دیگری می‌گفت. به گونه‌ای که آمار و ارقام نشان داده است که تاکنون از 70 درصد بیلبوردهایی که جلوی دید راننده‌ها هستند، 48 درصد آن‌ها خوانده شده و 24 درصد مردم به کسب‌ و کارهای تبلیغ شده بر روی بیلبوردها جذب شده و از خدمات یا محصولات آن‌ها استفاده کرده‌اند؛ چه بسا جملات تبلیغاتی بر روی بیلبوردها و تلویزیون‌های شهری سه بعدی و هوشمند که ذهن مخاطب را بیشتر درگیر خود می‌کنند، آینده تبلیغات محیطی را درخشان‌تر کرده‌اند.

بنابراین می‌توان به راحتی به این نتیجه رسید که هیچ وقت نمی‌توان در دنیای کسب و کار برای تبلیغات و جلو زدن از رقیب‌ها تنها به تبلیغات آنلاین اکتفا کرد و نقش بیلبورد در تبلیغات و برندینگ را نادیده گرفت؛ بلکه برای تحت تاثیر قرار دادن طیف گسترده‌ای از مردم باید در کنار تبلیغات آنلاین از تبلیغات سنتی یا محیطی، مانند: تبلیغات بر روی بیلبوردها و تلویزیون‌های شهری نیز استفاده کرد.

 


با انواع بیلبورد آشنا شوید

 

برای اینکه بتوانید به خوبی از تاثیرات و نقش بیلبورد در تبلیغات و برندینگ خود استفاده کنید اول از همه باید با انواع بیلبورد آشنا شوید که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم.

 

  • بیلبورد ساده یا کلاسیک

 

بیلبورد ساده یا کلاسیک

 

بیلبورد ساده که مطمئنا هر مخاطبی از قدیم تا حالا با آن آشنایی دارد و ساده‌ترین نوع بیلبورد است؛ همان بیلبورد چاپی از جنس وینیل می‌باشد که بارها در کنار جاده‌ها، داخل بلوارها، روی پل‌ها و ... هم به صورت عمودی و هم به صورت افقی نصب شده است و توجه شما را به خود جذب نموده است.

 

  • بیلبورد دیجیتال یا همان تلویزیون‌ شهری

 

بیلبورد دیجیتال یا همان تلویزیون‌ شهری

 

همانطور که از نام این مدل بیلبورد پیداست، تبلیغات شما بر روی بیلبورد دیجیتال یا بهتر است بگوییم همان تلویزیون شهری به صورت دیجیتال نمایش داده می‌شود.

یکی از مهم‌ترین مزایایی که تلویزیون شهری در تبلیغات دارد، این است که شما می‌توانید ساعت و روز نمایش تبلیغ خود را تنظیم کنید؛ اینگونه مخاطبین مورد هدف شما به طور دقیق‌تری شاهد تبلیغات برند شما خواهند بود.

برای مثال ممکن است تبلیغات شما درخصوص ارائه یکسری خدمات یا فروش محصولی باشد که مخاطب آن کارمندان باشند؛ از این‌رو می‌توانید زمان نمایش تبلیغات برند خود را بر روی تلویزیون شهری، ساعتی در نظر بگیرید که تایم کاری کارمندان تمام شده باشد و در حال برگشت به منزل خود باشند؛ تا در این حین بتوانند تبلیغات شما را مشاهده کنند. از طرفی ممکن است محصولات یا خدماتی برای ارائه به دانش‌آموزان داشته باشید که با تبلیغات بر روی تلویزیون شهری می‌توانید ساعتی که دانش‌آموزان در حال رفتن به مدرسه هستند را برای نمایش تبلیغات خود در نظر بگیرید تا آن‌ها با محصولات یا خدماتی که شما ارائه می‌دهید آشنا شوند.

البته هزینه تبلیغات بر روی تلویزیون شهری متناسب با مزایایی که نسبت به تبلیغات بر روی بیلبورد دارد، بیشتر است؛ به همین دلیل اگر کسب و کاری را به تازگی شروع کرده‌اید و بودجه زیادی برای تبلیغات ندارید، می‌توانید برای شروع تبلیغات بر روی بیلبورد را امتحان کنید.

 

  • بیلبورد سیار

 

بیلبورد سیار

 

منظور از بیلبوردهای سیار، بیلبوردهایی هستند که روی وسایل نقلیه‌ای مانند کامیون نصب می‌شوند؛ مزیت این مدل بیلبوردها این است که توسط کامیون در سطح شهر حمل شده و همه مردم آن‌ را مشاهده خواهند کرد. بنابراین استفاده از بیلبورد سیار برای تبلیغات آن دسته از کسب و کارهایی مناسب است که همه مردم مخاطب هدف آن‌ها برای دیده شدن هستند.

 

  • بیلبورد لایت باکس

 

بیلبورد لایت باکس

 

یکی دیگر از انواع بیلبوردها که اتفاقا به عنوان یکی از محبوب‌ترین و جذاب‌ترین انواع بیلبورد شناخته می‌شود، بیلبورد لایت باکس است؛ این بیلبورد به این دلیل محبوبیت زیادی دارد و توجه‌های زیادی را به خود جذب می‌کند که دارای نور در شب است که خوشبختانه همین موضوع باعث می‌شود که به خوبی در نور کم هم دیده شود. اینگونه شما می‌توانید حتی در شب هم پیام تبلیغاتی خود را به مخاطبان هدف خود برسانید و کسب و کارتان را توسعه دهید.


آیا بیلبورد برای تبلیغات هر کسب و کاری موثر است؟

 

آیا بیلبورد برای تبلیغات هر کسب و کاری موثر است؟

 

هر کسب و کاری برای تبدیل شدن به یک برند که تا نام آن می‌آید، هیچ کسی نباشد که با آن کسب و کار ناآشنا باشد، نیاز به تبلیغات دارد. البته تبلیغات کسب و کارها برای دیده شدن آن‌ها و تبدیل شدنشان به برند، باید موثر باشد. برای اینکه بتوانید یک تبلیغات موثر در راستای معرفی کسب و کار و برندینگ حرفه خود انجام دهید باید نقش بیلبورد در تبلیغات و برندینگ را جدی بگیرید و البته در راستای آن از تبلیغات آنلاین در شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌ها نیز استفاده کنید.

در پاسخ به این پرسش که آیا بیلبورد برای تبلیغات هر نوع کسب و کاری موثر است یا خیر؟ باید گفت که خوشبختانه همه کسب و کارها می‌توانند از تبلیغات بیلبوردی برای توسعه و گسترش خود استفاده کنند. منتهی یکی از انواع بیلبوردها که به آن اشاره کردیم، تلویزیون شهری است که نسبت به دیگر انواع بیلبورد از هزینه بالایی برخوردار است؛ به همین دلیل اگر کسب و کارهای نوپا سرمایه کافی برای تبلیغات خود بر روی تلویزیون‌های شهری را ندارند می‌توانند از تبلیغات بر روی دیگر انواع بیلبوردها استفاده کنند. البته نباید این نکته را فراموش کنید که تبلیغات بر روی بیلبورد از روش‌های تبلیغات آنلاین نیز هزینه‌ بیشتری دارد که اگر از پس آن برنمی‌آیید، می‌توانید برای ابتدا از همان تبلیغات آنلاین در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید.


هزینه تبلیغات بر روی بیلبورد چقدر است؟

همانطور که اشاره کردیم نقش بیلبورد در تبلیغات و برندینگ نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی بیشتر است به همین دلیل هم هزینه آن از سایر روش‌های تبلیغاتی بیشتر خواهد بود. مطمئنا این پرسش ذهن شما را درگیر می‌کند که هزینه تبلیغات بیلبوردی چقدر است؟ برای اینکه بتوانید به این سوال پاسخ دهیم باید اول از همه پارامترهایی که در تعیین قیمت نمایش تبلیغات بر روی بیلبورد نقش دارند را مورد بررسی قرار دهیم که به شرح زیر هستند:

 

  • مکان نصب بیلبورد

 

مکان نصب بیلبورد

 

اولین نکته بسیار مهم در تخمین هزینه تبلیغات بر روی بیلبورد، مکانی است که بیلبورد در آنجا نصب شده است. علاوه‌بر اینکه قیمت اجاره بیلبورد در شهرهای بزرگی مانند تهران بالاتر از دیگر شهرها است؛ هزینه اجاره بیلبورد در هر منطقه از شهرهای بزرگ نیز متفاوت است. برای مثال هزینه تبلیغات بر روی بیلبورد در مناطق شمال تهران مانند: تجریش، زعفرانیه، سعادت‌آباد و ... که میزان درآمد، کیفیت و سطح زندگی مردم بالاتر است، بیشتر از مناطق جنوب تهران می‌باشد.

 

  • اندازه بیلبورد

 

اندازه بیلبورد

 

بیلبوردها در سایزهای مختلفی به صورت عمودی یا افقی نصب می‌شوند. منتهی هر چقدر اندازه بیلبورد بزرگ‌تر باشد، می‌تواند توجه بیشتری را به خود جلب کند؛ از این‌رو هزینه تبلیغات بر روی بیلبوردی که سایز بزرگ‌تری داشته باشد نیز بیشتر است.

 

  • تعداد بازدید بیلبورد

 

تعداد بازدید بیلبورد

 

مورد بعدی که به شدت در هزینه اجاره بیلبورد نقش دارد، تعداد بازدید بیلبورد است که به آن ایمپرشن نیز می‌گویند؛ به این معنا که هر چقدر مکان نصب بیلبورد به گونه‌ای باشد که بیشتر در معرض دید مردم قرار داشته باشد هزینه تبلیغات بر روی آن نیز بیشتر است.

از طرفی پارامترهای دیگری هم در تعداد بازدید بیلبورد نقش دارند که شامل: شرایط آب و هوا، میزان نور، اندازه بیلبورد، سرعت عبور افراد از کنار آن و ... می‌باشند که برای تخمین هزینه بیلبورد این موارد نیز بررسی می‌شوند. برای مثال تعداد بازدید‌هایی که از بیلبوردهای بزرگراه مدرس شمال به جنوب صورت می‌گیرد، دو برابر بیشتر از تعداد بازدیدهایی است که از بیلبوردهای بزرگراه مدرس جنوب به شمال صورت می‌گیرد. در ادامه به نحوه بررسی تمامی پارامترهایی که در تعیین تعداد بازدید از بیلبورد نقش دارند اشاره خواهیم کرد.

 

  • امکانات بیلبورد

 

امکانات بیلبورد

 

برخی از بیلبوردها مانند بیلبورد لایت باکس که به آن اشاره کردیم دارای سیستم نورپردازی هستند که باعث می‌شود در شب هم توجه لازم را به خود جلب کنند؛ مسلما این مدل بیلبوردها از بیلبوردهایی ساده هزینه بیشتری دارند.

 

  • مدت زمان نمایش تبلیغات بر روی بیلبورد

و اما آخرین موردی که در تعیین هزینه اجاره بیلبورد نقش دارد، مدت زمان نمایش تبلیغات بر روی آن است. برای مثال برخی از شرکت‌ها درخواست می‌کنند تبلیغات آن‌ها به مدت یک ماه بر روی بیلبورد نمایش داده شود، برخی دیگر هم تمایل دارند تبلیغات آن‌ها سه ماه یا حتی شش ماه بر روی بیلبورد نمایش داده شود. مطمئنا هر چقدر مدت زمان نمایش تبلیغات بر روی بیلبورد بیشتر باشد هزینه آن هم بیشتر است؛ البته برخی از شرکت‌های تبلیغاتی تخفیف‌های ویژه‌ای را برای آن دسته از مشتریان خود که تصمیم دارند مدت زمان طولانی تبلیغات خود را بر روی بیلبورد نمایش دهند، در نظر می‌گیرند.


نحوه تخمین تعداد بازدیدها از بیلبورد چگونه است؟

اگر به دنبال این هستید که تعداد دقیق بازدیدهایی که از تبلیغات شما بر روی بیلبورد شده است را دربیاورید؛ باید بدانید که تخمین دقیق آمار بازدیدها از بیلبورد امکان‌پذیر نیست. البته آژانس‌های تبلیغاتی از دو روش برای تخمین کلی یا بهتر است بگوییم میانگین بازدید از بیلبوردها استفاده می‌کنند که به شرح زیر هستند:

روش اول: روش اول که DEC نام دارد، تخمین گردش روزانه با نظارت و سنجش ترافیک است؛ در این روش یک مقطع زمانی در نظر گرفته شده و در آن تایم با استفاده از سامانه تردد شمار که از طریق پردازش تصویر کار می‌کند، میزان تردد محاسبه می‌شود؛ عددی که از این محاسبه به دست می‌آید در تعداد روزهای نمایش تبلیغات بر روی بیلبورد ضرب شده و تعداد کل دیده شدن آن در مقطع زمانی مورد نظر به دست می‌آید.

روش دوم: روش دوم که البته نسبت به روش اول خیلی دقیق هم نیست استفاده از فرم نظرسنجی در شبکه‌های اجتماعی است تا از طریق آن بفهمید چه تعداد از افراد تبلیغات شما بر روی بیلبورد را دیده‌اند.


نقش بیلبورد در تبلیغات و برندینگ چیست؟

 

نقش بیلبورد در تبلیغات و برندینگ چیست؟

 

تبلیغات بر روی بیلبورد مزایای متعددی دارد که اولین و مهم‌ترین آن این است که بیلبوردها برخلاف دیگر روش‌های تبلیغاتی هیچ وقت نادیده گرفته نخواهند شد. برای مثال شاید شما حوصله یا وقت تماشای تبلیغات آنلاین در شبکه‌های اجتماعی و وب سایت‌ها را نداشته باشید؛ یا اینکه با دیدن تبلیغات در تلویزیون، سریعا کانال را عوض کنید و با گرفتن تراکت سریع آن را دور بیاندازید. اما هیچ کدام از این کارها را نمی‌توانید با بیلبوردها انجام دهید چه بخواهید چه نخواهید، نگاهتان به تبلیغاتی که بر روی بیلبوردها نمایش داده می‌شود می‌افتد و به صورت ناخودآگاه در ذهن شما می‌مانند.

از طرفی توانایی متقاعد کردن و تاثیرگذاری بیلبوردها بر مشتریان زیاد است و می‌توانند میل به خرید فوری را در افراد گسترش دهند. علاوه‌بر این تنها با بیلبورد تبلیغات یک کسب و کار هفت روز هفته و 24 ساعته جلوی چشم مردم است و باعث می‌شود آگاهی آن‌ها از کسب و کار تبلیغ شده گسترش پیدا کند. با وجود اینکه تبلیغات بیلبوردی گران است اما نقش بیلبورد در تبلیغات و برندینگ نسبت به سایر روش‌ها بیشتر است و نرخ بازگشت سرمایه بالاتری دارد.

 

دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید